Nowy Płatnik

Formalna Obsługa Beneficjenta

Re: Nowy Płatnik

Postautor: pgemza » 26 wrz 2014 9:48

I wyprorokowałem :-(
W związku z zaistniałym błędem oraz po uzyskaniu informacji wyjaśniam.
Zgłoszony błąd wynika z nieprawidłowego działania oprogramowania po stronie ZUS.
W związku z tym proszę o przywrócenie kopii bazy danych programu Płatnik, utworzonej przed aktualizacją danych. W przypadku braku kopii wykonanej przed aktualizacją, jeżeli były wysłane dokumenty do ZUS należy takie zestawy dokumentów zapisać do pliku, przywrócić bazę z ostatniej dostępnej kopii i zaimportować do niej dokumenty poprzez zasilenie inicjalne. Dodatkowo proszę nie wykonywać aktualizacji danych płatnika do czasu otrzymania informacji o przywróceniu prawidłowego działania oprogramowania.
Za powstałe utrudnienia przepraszamy.
pgemza
Omnibus
Omnibus

Re: Nowy Płatnik

Postautor: Miru » 26 wrz 2014 10:29

pgemza pisze:I wyprorokowałem :-(
W związku z zaistniałym błędem oraz po uzyskaniu informacji wyjaśniam.
Zgłoszony błąd wynika z nieprawidłowego działania oprogramowania po stronie ZUS.
W związku z tym proszę o przywrócenie kopii bazy danych programu Płatnik, utworzonej przed aktualizacją danych. W przypadku braku kopii wykonanej przed aktualizacją, jeżeli były wysłane dokumenty do ZUS należy takie zestawy dokumentów zapisać do pliku, przywrócić bazę z ostatniej dostępnej kopii i zaimportować do niej dokumenty poprzez zasilenie inicjalne. Dodatkowo proszę nie wykonywać aktualizacji danych płatnika do czasu otrzymania informacji o przywróceniu prawidłowego działania oprogramowania.
Za powstałe utrudnienia przepraszamy.


i teraz nie wiem co mam robić, bawić się dalej z IPP czy dzwonić żeby mnie odłączyli, lepiej wcześniej niż zapóźno
Miru
Profesjonalista
Profesjonalista

Re: Nowy Płatnik

Postautor: slavc79 » 26 wrz 2014 10:31

Pytanie w czym to przeszkadza?
slavc79
Amator
Amator

Re: Nowy Płatnik

Postautor: Miru » 26 wrz 2014 10:33

czy też Wam się zdarza że macie zmienione nazwiska przed wysłaniem ZIUA - czyżby tak szybko działały zmiany nazwiska w ZUS na podstawie zmian w rejestrze PESEL, powiedziałbym nie możliwe ale ... ? mieliście takie przypadki ?
Miru
Profesjonalista
Profesjonalista

Re: Nowy Płatnik

Postautor: sylwester » 26 wrz 2014 10:37

Miru pisze:i teraz nie wiem co mam robić, bawić się dalej z IPP czy dzwonić żeby mnie odłączyli, lepiej wcześniej niż zapóźno


Ja od ponad tygodnia już jestem przełączony a zapewne niektórzy dłużej :twisted:
Ktoś nieźle dał ciała w ZUS-ie lub ASSECO, niech teraz to naprawiają.
sylwester
Amator
Amator

Re: Nowy Płatnik

Postautor: slavc79 » 26 wrz 2014 10:41

Miru pisze:czy też Wam się zdarza że macie zmienione nazwiska przed wysłaniem ZIUA - czyżby tak szybko działały zmiany nazwiska w ZUS na podstawie zmian w rejestrze PESEL, powiedziałbym nie możliwe ale ... ? mieliście takie przypadki ?


w tej chwili ZIUA nie powodują zmian na kontach w ZUSie - dane są zaciągane z rejestrów centralnych (i to niestety tylko dwa razy w miesiącu) :idea:
slavc79
Amator
Amator

Re: Nowy Płatnik

Postautor: joleczka » 26 wrz 2014 12:29

Czy ktoś wie dlaczego dziś przy aktualizacji wywala błąd pobierania - dane w rejestrze płatnika,(Wystąpił błąd podczas przygotowania i wysyłki oświadczenia. Błąd inicjacji struktur ubezpieczonych.)
komponenty i słowniki aktualne, statusy- zaktualizowano :-x


Po ponownej próbie taki komunikat z przebiegu aktualizacji :Wystąpił błąd podczas przygotowania i wysyłki oświadczenia. Funkcja DajFormularzDostepu nie powiodła się. Błąd wywołania funkcji DajFormularzDostepu. Serwer zwrócił błąd: Zgłoszono wyjątek typu 'System.OutOfMemoryException'.
joleczka
Konsultant
Konsultant

Re: Nowy Płatnik

Postautor: slavc79 » 26 wrz 2014 14:45

a propos wymieszania się w bazach pracowników z bezrobotnymi taki mail od opiekunki dostałem:

Procedura usunięcia nadmiarowych ubezpieczonych u płatników posiadających ubezpieczonych z 2 zakresów.

Procedura usuwa skutki błędnego działania oprogramowania udostępniającego dane z ZUS do programu Płatnik w dniach 20-24 września 2014. Do baz płatnika zostały pobrane dane ubezpieczonych, z innych zakresów niż wynikało to z konfiguracji programu. Dla zakresu "Pracownicy", oprócz danych pracowników, pobrano również dane świadczeniobiorców, a dla zakresu "Świadczeniobiorcy" nadmiarowo pobrano dane pracowników.
Procedura przeznaczona jest do wykonania na bazach danych typu SQL Server. Celem wykonania procedury jest usunięcie z bazy danych kartotek ubezpieczonych.


1. Sposób naprawy danych w sytuacji, gdy w jednej bazie danych znajdują się profile płatnika z różnymi zakresami ("Pracownicy' i "Świadczeniobiorcy")

1. Wykonaj kopię zapasową bazy danych programu Płatnik.
2. Uruchom załączony skrypt DEL_AKU.sql na wybranej bazie danych.
3. Po wykonaniu skryptu zapisz wynik działania do pliku o nazwie 'NIP_wynik.txt' (w polu NIP podaj numer NIP Płatnika). Raport z wykonania skryptu zawiera informacje nt. przebiegu usuwania nadmiarowych ubezpieczonych i nie zawiera żadnych danych osobowych.
4. Uruchom program Płatnik i w rejestrze płatników wybierz profil płatnika z zakresem "Pracownicy".
5. Uruchom pobieranie danych z ZUS (z menu głównego wybierz polecenie Administracja/Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika, a następnie w wyświetlonym oknie kliknij przycisk „Pobierz aktualizacje”).
6. Po pobraniu danych z ZUS sprawdź, czy Rejestr ubezpieczonych nie zawiera danych świadczeniobiorców.
7. Otwórz rejestr płatników i zmień profil płatnika na "Świadczeniobiorcy".
8. Uruchom pobieranie danych z ZUS (z menu głównego wybierz polecenie Administracja/Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika, a następnie w wyświetlonym oknie kliknij przycisk „Pobierz aktualizacje”).
9. Po pobraniu danych z ZUS, sprawdź czy rejestr ubezpieczonych nie zawiera danych pracowników.

2. Sposób naprawy danych w sytuacji, gdy profile płatnika z zakresami "Pracownicy' i "Świadczeniobiorcy" znajdują się w odrębnych bazach danych.

1. Wykonaj kopię zapasową baz danych, na których znajdują się profile płatnika z zakresem "Pracownicy" i "Świadczeniobiorcy".
2. Uruchom skrypt DEL_AKU.sql na bazie danych, na której znajduje się profil płatnika z zakresem "Pracownicy".
3. Po wykonaniu skryptu zapisz wynik działania do pliku o nazwie 'NIP_pracownicy_wynik.txt' (w polu NIP podaj numer NIP Płatnika). Raport z wykonania skryptu zawiera informacje nt. przebiegu usuwania nadmiarowych ubezpieczonych i nie zawiera żadnych danych osobowych.
4. Uruchom program Płatnik, wskaż bazę danych, na której znajduje się profil płatnika z zakresem "Pracownicy", a następnie z rejestru płatników wybierz profil płatnika z zakresem "Pracownicy".
5. Uruchom pobieranie danych z ZUS (z menu głównego wybierz polecenie Administracja/Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika, a następnie w wyświetlonym oknie kliknij przycisk Pobierz aktualizacje) .
6. Po pobraniu danych z ZUS sprawdź, czy rejestr ubezpieczonych nie zawiera danych świadczeniobiorców.
7. Zamknij program Płatnik.
8. Uruchom skrypt DEL_AKU.sql na bazie danych, na której znajduje się profil płatnika z zakresem "Świadczeniobiorcy".
9. Po wykonaniu skryptu zapisz wynik działania do pliku o nazwie 'NIP_swiadczeniobiorcy_wynik.txt' (w polu NIP podaj numer NIP Płatnika).
10. Uruchom program Płatnik, wskaż bazę danych, na której znajduje się profil płatnika z zakresem "Świadczeniobiorcy", a następnie z rejestru płatników wybierz profil płatnika z zakresem "Świadczeniobiorcy".
11. Uruchom pobieranie danych z ZUS (z menu głównego wybierz polecenie Administracja/Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika, a następnie w wyświetlonym oknie kliknij przycisk „Pobierz aktualizacje”).
12. Po pobraniu danych z ZUS sprawdź, czy stan rejestru ubezpieczonych nie zawiera danych pracowników.
slavc79
Amator
Amator

Re: Nowy Płatnik

Postautor: Cichy » 26 wrz 2014 15:13

a gdzie DEL_AKU.sql ?
Cichy
Omnibus
Omnibus

Re: Nowy Płatnik

Postautor: Grzechu » 26 wrz 2014 17:44

slavc79 pisze:Pytanie w czym to przeszkadza?

Np. w tym, że nieupoważniony do tego pracownik zajmujący się osobami bezrobotnymi uzyskuje dostęp do informacji o pracownikach, w tym o adresie, rodzinie, najprawdopodobniej także o dochodach będących podstawą wymiaru składek (nie sprawdzałem, jakie komplety rozliczeniowe się pobrały).

Też mam już odpowiedź, że problem został rozwiązany, wraz procedurą jak powyżej.
Ale chyba zdecyduję się na ponowne przywrócenie baz danych - w sumie w międzyczasie posłaliśmy dosłownie tylko 2-3 dokumenty...
Grzechu
AS
AS

Re: Nowy Płatnik

Postautor: slavc79 » 29 wrz 2014 7:29

Cichy pisze:a gdzie DEL_AKU.sql ?


proszę o kontakt na adres s.cwiek@pup.sepolno.pl - prześlę ;)
slavc79
Amator
Amator

Re: Nowy Płatnik

Postautor: joleczka » 29 wrz 2014 9:09

slavc79 pisze:
Miru pisze:czy też Wam się zdarza że macie zmienione nazwiska przed wysłaniem ZIUA - czyżby tak szybko działały zmiany nazwiska w ZUS na podstawie zmian w rejestrze PESEL, powiedziałbym nie możliwe ale ... ? mieliście takie przypadki ?


w tej chwili ZIUA nie powodują zmian na kontach w ZUSie - dane są zaciągane z rejestrów centralnych (i to niestety tylko dwa razy w miesiącu) :idea:


A u mnie ZIUA wysłane, w Zusie kartoteka zmieniona na nowe dane a u nas ciągle wisi na stare dane. Miał ktoś może coś takiego ? Kartoteki są potwierdzone.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2014 10:12 przez joleczka, łącznie zmieniany 1 raz
joleczka
Konsultant
Konsultant

Re: Nowy Płatnik

Postautor: Hetman72 » 29 wrz 2014 10:07

Jean pisze:ubezpieczony.status_potw_w_zus
n- niepotw, d - do potw, p-potw


Możesz podesłać zapytanie SQLowe do wyszukania i zmiany danych, bo chyba nie te dane porównuje i wychodzą mi dziwne rzeczy.
Hetman72
Omnibus
Omnibus

Re: Nowy Płatnik

Postautor: Miru » 29 wrz 2014 12:01

joleczka pisze:
slavc79 pisze:
Miru pisze:czy też Wam się zdarza że macie zmienione nazwiska przed wysłaniem ZIUA - czyżby tak szybko działały zmiany nazwiska w ZUS na podstawie zmian w rejestrze PESEL, powiedziałbym nie możliwe ale ... ? mieliście takie przypadki ?


w tej chwili ZIUA nie powodują zmian na kontach w ZUSie - dane są zaciągane z rejestrów centralnych (i to niestety tylko dwa razy w miesiącu) :idea:


A u mnie ZIUA wysłane, w Zusie kartoteka zmieniona na nowe dane a u nas ciągle wisi na stare dane. Miał ktoś może coś takiego ? Kartoteki są potwierdzone.


Przecież kartoteki potwierdzone u nas są takie same jak kartoteki w ZUS, czy nie ? tak do końca nie kapuje o co chodzi
Miru
Profesjonalista
Profesjonalista

Re: Nowy Płatnik

Postautor: joleczka » 29 wrz 2014 12:03

Miru pisze:Przecież kartoteki potwierdzone u nas są takie same jak kartoteki w ZUS, czy nie ? tak do końca nie kapuje o co chodzi


No właśnie o to chodzi, ze nie. Co innego u nas a co innego w Zusie (kartoteki potwierdzone) :-x
joleczka
Konsultant
Konsultant

PoprzedniaNastępna

Wróć do FOB

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości